Měsíc férových cen

Připadají vám výrobky rukodělných tvůrců drahé? Možná se to tak na první pohled může zdát. Aktivita listopad je Měsíc férových cen si klade za cíl ukázat, co se za cenou ručně dělaného výrobku skrývá. Cílem tohoto projektu, za kterým stojí Barbora Pallová z Lesito a Hana Šormová z Takaro, je pomoci tvůrcům postavit se za své ceny a zároveň informovat širokou veřejnost o tom, co všechno musí rukodělný tvůrce řešit při naceňování svých výrobků. Ukázat, že cena ručně dělaných výrobků není drahá, ale že cena je férová.

Tvůrci v souvislosti s touto aktivitou nechávají nahlédnout veřejnost pod pokličku jejich rukodělného podnikání. Náklady na materiál, čas na zhotovení jsou základními položkami při cenotvorbě, nejsou však jedinými. Velkou složkou práce je péče o zákazníka, které se velké korporátní značky příliš nevěnují nebo se jí věnují velmi sporadicky. Řada tvůrců tvoří na míru zákazníka, přesně podle jeho přání. Jedním z hlavních nástrojů pro komunikaci se zákazníky jsou pro české tvůrce sociální sítě, což je velmi časově náročné.

Takový typický český handmade tvůrce je Ferda mravenec. Skvěle ovládá své řemeslo.
Je fotograf – své výrobky si krásně nafotí.
Je copywriter – napíše perfektní prodejní text.
Je odborníkem na sociální sítě a vyzná se v tom, co zrovna letí.
Tvoří videa. Skvěle ovládá logistiku.
Spravuje e-shop.
Je svým vlastním právníkem a daňovým poradcem.

Ale hlavně – je tváří své značky.

Tvoří něco unikátního. Něco naprosto jedinečného a neopakovatelného.

Tvoří nejen svými rukama, ale hlavně svým srdcem. Také v mých šitých výrobcích naleznete vždy kousek mé duše.

Pokud se chcete dozvědět o projektu více, připojte se na Facebookovou stránku Měsíc férových cen ČR, kde se dozvíte řadu příběhů malých českých značek.

Chcete-li se zapojit jako tvůrce, pak se přidejte do Facebookové skupiny pro tvůrce zde.